2012.11 ARTPRO GALA(福岡) /




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  手に木炭を持って線を描く、水の力でその線を消す
  再び手で線を描く、岩絵の具で消す。再び手で線を描く
  今度はアクリル絵の具を流し込む、
  絵の具がしみ込んでいく経過を眺める、
  自然に乾くのを待つが、自分の意思で、その流れを止めることもある。
  絵の具を水で溶かし滲ませる、蝋を塗るとその部分は
  水を受け付けなくなるので、今度は絵の具をはじく。

  そうやって相反するものを頭の片隅に置き、計算しながら制作する、
  現実が思うようにならないのと同じように、制作も思うようにはならない。
  右へ動き、左へ動き、体の中でバランスを取りながら。
  様々なものが複雑にからみあい、いつしか音が聞こえてくる時、
  自然に作品が立ち上がる。それは遠い昔、身体で覚えたもの。

  I hold a charcoal in my hand and draw a line, then erase it with water
  Again I draw a line, erase it with natural mineral pigments and draw a line again
  This time I pour acrylic paint into the drawing
  And look at the process of paint soaking into it
  I wait it dry naturally but at times I stop the process of drying on purpose
  I dissolve paint in water and cause it to seep into the drawing
  But the area I put wax does not accept water and then sheds the paint

  By doing these processes I plan and produce my works with keeping
  the two opposed matters in my mind
  Producing does not go as planned just like the realities of life don’t.
  I sway to the right and to the left keeping balance in my body.
  After various things are intertwined intricately, I hear sounds before I am aware,
  then my work completes itself naturally.
  It is something I mastered through personal experience in my old far-off days.